Warszawa, 26 marca 2019 r.

Dirlango i Innova Capital powołują spółkę doradczą DataTech Advisory

Na polskim rynku technologii marketingowych pojawił się nowy podmiot - spółka DataTech Advisory (DTA). Firmę stworzyły holding Dirlango oraz fundusz private equity Innova Capital. DataTech Advisory będzie zajmować się profesjonalnym doradztwem w zakresie wykorzystania danych i technologii w marketingu.

Rynek reklamowy jest coraz bardziej nasycony danymi. Ich ilość rośnie, wraz z postępującą transformacją cyfrową biznesu. Reklamodawcy powinni dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia poprzez odpowiednie wykorzystanie rozwiązań danowo-technologicznych by lepiej odczytywać i reagować na potrzeby konsumentów.

"Chodzi nie tylko o samą implementację technologii marketingowych ale też o przemyślaną strategię budowania własnego ekosystemu danych oraz strategię ich późniejszego wykorzystania w kampaniach. To są trzy kluczowe filary umożliwiające prowadzenie spersonalizowanej komunikacji. Do tej pory nie było w branży reklamowej podmiotu kompleksowo wspierającego reklamodawcę w tych obszarach. Tę lukę wypełnia DataTech Advisory" - tak genezę powstania spółki wyjaśnia Rafał Wyszyński, CEO.

Zespół DataTech Advisory tworzą uznani i doświadczeni eksperci branży marketingu technologicznego:

  • Rafał Wyszyński, CEO DTA: ostatnio pełnił rolę Chief Data Officer w Netsprint, kierując rozwojem platformy DMP i dostawcy danych o użytkownikach do ekosystemu programmatic. Wcześniej związany głównie z Publicis Media, gdzie przez 10 lat odpowiadał za usługi danowo-analityczne.

  • Igor Ruczyński, ekspert branży AdTech i digital marketingu z ponad 10-letnim doświadczeniem, który ostatnio pracował jako MarTech Project Manager w Deloitte Consulting. Wcześniej był związany m.in. z Adform oraz T-Mobile.

  • Michał Błoński, który prowadził i nadzorował realizowane w modelu programatycznym kampanie największych reklamodawców na polskim rynku w Havas Media Group oraz Starcom Mediavest Group. Ostatnie 2 lata pracował w TVN jako Programmatic Consultant.

  • Bartosz Owczarczyk, ekspert z ponad 10-letnim doświadczeniem zdobytym głównie w agencji Publicis Media, gdzie prowadził i koordynował działania digital marketingu i obszarów datatech dla klientów z branż telco, finansów i FMCG.

  • Nikodem Sarna, związany z nowymi technologiami od 2012 r. Doświadczenie zdobywał pracując dla dostawców technologii reklamowych w Polsce (Smart AdServer) i w Wielkiej Brytanii (Rubicon Project). Pracę w DTA łączy z działalnością w spółce WayToGrow, gdzie wspiera wydawców w zwiększaniu przychodów z kanału programmatic.

Łukasz Wejchert, założyciel holdingu Dirlango, komentuje: "Dane to jeden z najcenniejszych zasobów w biznesie. Jednak nie tworzą one wartości same w sobie. Biznes potrzebuje uwolnienia potencjału ukrytych w danych i kompetentnych partnerów, którzy doradzą, jak to zrobić".

Magdalena Magnuszewska, partner w funduszu Innova Capital, dodaje: "DataTech Advisory to nowy gracz na rynku konsultingu technologicznego. Oferta DTA trafia w rynkową lukę, która charakteryzuje się wysokim popytem na tego typu usługi. Utworzenie tej spółki to naturalny krok w procesie transformacji biznesu i wyjście naprzeciw oczekiwaniom rynku".

Holding Dirlango i fundusz Innova Capital, które powołały spółkę DataTech Advisory, są właścicielami Grupy Netsprint, lidera branży marketingu online w Polsce. DataTech Advisory tym samym powiększa grono spółek wchodzących w skład Grupy Netsprint.

O Dirlango:

Dirlango to holding inwestujący i budujący spółki technologiczne, koncentrujący się w szczególności na sektorach technologii marketingu online/offline, big data oraz mobility. Od 2018 r. obok Dirlango powstał też fundusz Dirlango Tech FIZAN, inwestujący w spółki w fazie wzrostu w Polsce i za granicą. W portfelu Grupy Dirlango są takie podmioty jak Grupa Netsprint, iTaxi, Grupa Justtag.

O Innova Capital:

Innova Capital jest wiodącym funduszem private equity w Europie Centralnej, specjalizującym się w wykupie spółek średniej wielkości. Od momentu rozpoczęcia działalności w 1994 r. do chwili obecnej Innova zainwestowała blisko 860 mln EUR w 50 przedsiębiorstw działających w 10 krajach regionu. W 2010 roku Innova otrzymała za swój piąty fundusz Innova/5 nagrodę “CEE Fund of the Year Award” przyznawaną przez magazyn Unquote. Jury piątej edycji konkursu “Diamenty Private Equity” pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych przyznało Innovie w 2016 roku nagrody w następujących kategoriach: spółka portfelowa PE roku 2015 (Grupa Wirtualna Polska) oraz firma zarządzająca roku 2015.

O Grupie Netsprint:

Grupa Netsprint to lider branży marketingu online w Polsce, wyspecjalizowany w usługach dla reklamodawców i wydawców internetowych, w szczególności monetyzacji, optymalizacji i dostarczaniu popytu w oparciu o dane.

Grupę Netsprint składają się spółki Adrino, LeadR, Email Network, Netsprint, Whitepress, oraz, od 2018 r., WayToGrow. Poszczególne spółki reprezentują zróżnicowany miks kompetencji, które obejmują m.in. optymalizację powierzchni reklamowych, formaty rich media na platformach mobilnych, data science, big data, monetyzację baz danych, content marketing oraz formaty reklamy natywnej.

Rafał Wyszyński CEO, DataTech Advisory r.wyszynski@datatechadvisory.pl tel. 698 450 120